loading...
ایران بکس
Admin بازدید : 113 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

نرم افزار Internet Download Manager معروف به IDM با بیش از هزاران کاربر ثبت شده در سراسر جهان یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت دانلود فایل از اینترنت می باشد. IDM سرعت دانلود را تا %500 افزایش می دهد و بر خلاف دیگر نرم افزار های مشابه که قبل از شروع عملیات دانلود فایل ها را تکه تکه می کنند این نرم افزار در هنگام دانلود و بسته به سرعت اینترنت File ها را تکه تکه کرده و دانلود هر قسمت به طور جداگانه انجام می کند. این عمل باعث افزایش سرعت دانلود و دریافت File ها خواهد شد. همچنین اگر در هنگام دانلود ارتباط اینترنتی شما قطع شود بدون نگرانی می توانید ادامه فایل را پس از برقراری ارتباط مجدد دریافت نمائید شما از طریق این برنامه می توانید انواع فایل ها را به آسانی دریافت کنید.

Admin بازدید : 98 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

Internet Explorer بی شک یکی از پر کاربرترین نرم افزارها برای مشاهده وب سایت ها است. طی آمار گرفته شده در سال ۲۰۰۹ حدود ۴۵% کاربران از این مرورگر که از ویندوز ۹۸ به بعد به عنوان یک نرم افزار پیش فرض در ویندوز قرار داده شده است استفاده می کنند. امروز نسخه ای از این نرم افزار در دسترس کاربران قرار می گیرد که بسیاری از مشکلات این نرم افزار محبوب برطرف شده و شما می توانید از نسخه آزمایشی آن استفاده نمایید تا نسخه نهایی عرضه شود. این نسخه مشکلاتی همچون ناسازگاری با وبسایت های تحت PHP در صورت باز کردن بیش از صفحات، پاک شدن کوکی ها در بعضی اوقات به صورت ناخودآگاه ، افزایش دقت در هماهنگی با دانلود منیجر ها، افزایش تجزیه تحلیل در اسکریپت های PHP و … را برطرف کرده است.

برای دانلود این فایل از شاهکار دانلود به ادامه مطلب بروید

Admin بازدید : 110 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

Opera اپرا سریع ترین مرورگر اینترنت روی زمین! این مرورگر با سرعت باور نکردنی صفحات اینترنت را برای شما بار گذاری می کند. اساس کار اپرا به این صورت است که اول متن سایت بارگذاری می شود و سپس بتدریج عکس ها بارگذاری میشوند، به علاوه اینکه عکس ها اول به صورت کامل با کیفیت کم نمایان میشوند و رفته رفته بر کیفیت عکس افزوده می شود.
کافیست فقط یک بار اپرا را امتحان کنید، دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نخواهید کرد!
اپرا تمام محدودیت های همچون جلوگیری از راست کلیک، جلوگیری از مشاهده سورس صفحه، جلوگیری از انتخاب متن و … همه را از پیش پای شما بر می دارد و شما را قادر می سازد با دستی کاملاً باز به جستجو و گشت و گذار در وب بپردازید. علاوه بر این مرورگر وب اپرا امکاناتی همچون دریافت ایمیل، چت و مدیریت دانلود را برای شما فراهم می سازد. این مرورگر با اضافه کردن قابلیت هایی همچون SpeedDial برای دسترسی به صفحات وب مورد علاقه به طور سری، همچنان گزینه محبوبترین مرورگر در میان کاربران خاص خود می باشد.

برای دانلود  مروگبر اینترنتی اپرا از شاهکار دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

Admin بازدید : 112 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

 

مرورگر وب جدید Google Chrome – گوگل کروم، از شاخص های امنیتی مهمی برخوردار است که باعث می شود گوگل از این نظر آنرا با مرورگر اپل سفری، موزیلا فایرفاکس و نسخه جدید اینترنت اکسپلورر مقایسه کند.
مرورگر کروم از چهارچوب مشابه دیگر مرورگر ها بهره برده است. به ویژه در استفاده از تکنیک تهیه لیست سیاه از سایت های مخرب و روش گشت وب سایت ها در پشت لایه های امنیتی از جمله درون “جعبه شنی” و مرور ناشناس اینترنت.
گوگل با ارائه گوگل کروم وارد بازار مرورگرهای وب شده است که هنوز انحصار آن در دست مایکروسافت اینترنت اکسپلورر می باشد. اما آیا این تفاوت های امنیتی کروم باعث می شود این مرورگر در جلوه کاربران متمایز ظاهر شود؟
گوگل کروم از قابلیتی معرفی شده در Internet Explorer 8 بهره می برد با نام مرور ناشناس (Incognito) که اجازه میدهد کاربر در این وضعیت با مرور وب سایت ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم زنده خواهند بود.

برای دانلود از شاهکار دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید .

Admin بازدید : 78 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)

مبنی بر ارائه پیشرفته ترین اندروید فون خود در این ماه عمل نمود و Arc بعنوان دومین اسمارت فون High-end سونی اریکسون بعد از X10 روانه بازارهای جهانی شد. در مقاله پیش رو نگاه کامل و دقیقی داریم به این گوشی زیبا و وسوسه انگیز. ما را در این مقاله همراهی کنید.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc
سال گذشته تقریبا در چنین روزهائی سونی اریکسون پس از یک تاخیر چهار ماهه اولین و تنها اسمارت فون اندرویدی خود را با افتخار فراوان به بازارهای مصرف ارائه کرد X10 که هنوز هم بعنوان یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین گوشی های کلاس اندروید به شمار می رود در زمان معرفی خود تا حدودی توانست دو قطبی قدرتمند HTC و سامسونگ در رده اندزوید را با رقیب تازه ای روبرو کند البته از نقش موتورولا در ارائه مدل های متعدد در این کلاس که پس از سامسونگ دومین شرکت بزرگ تولید کننده اندروید فون به شمار می رود نیز نباید غافل شد. ساخت X10 برای سونی اریکسون برخلاف اولین مدل از خانواده XPERIA یعنی X1 که توسط شرکت HTC و به سفارش سامسونگ ساخته شده بود تجارب گرانمایه ای را در اختیار این اتحاد آسیائی اروپائی قرار داد بطوریکه در مدت زمانی کوتاه پس از ارائه X10 سه مدل متوالی دیگر در این رده با نام های X10 Mini، X10 Mini Pro و X8 به جمع اندروید فون های سونی اریکسون افزوده شدند که در کنار X10 مجموعه ای برای پوشش هر سه کلاس قیمتی در گروه اندرویدها را ایجاد نمودند. اما سرعت سرسام آور پدیده ای به نام اندروید و حضور نسخه های جدیدتر این سیستم عامل که تقریبا هر شش ماه یک بار در دسترس قرار می گیرد سونی اریکسون را نیز به مانند دیگر سازندگان مجبور به پذیرش این تنوع و تعدد و قبول این نکته کرد که مدل های ساده یک سال گذشته همچون دو مدل X10 Mini و X8 به هیچ عنوان پاسخگوئی کاربران جدید و مشتاق این کلاس نخواهند بود. در این میان حتی مدل X10 که ظرف چند ماه گذشته بلاخره پس از مدتها به ورزن بالاتری از اندروید ارتقا پیدا کرد و قول هائی مبنی بر ارائه اندروید ۲٫۳٫۳ در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ برای آن داده شده است نیز از این موج پیشرفت تکنولوژی و به کنار گذاشته شدن تدریجی مدل های قدیمی تر برکنار نمانده و نیم نگاهی به برخی مشخصات سخت افزاری آن نیاز به ارتقا را با صدائی هرچه بلندتر فریاد می کند که از آن میان شاید مهمترین نکاتی که تقریبا تمامی منتقدان سونی بروی آن دست گذاشته اند به محدودیت در Multitouch و تعداد رنگ های مورد پشتیبانی صفحه نمایش، میزان نسبتا پائین حافظه RAM و صدای نچندان راضی کننده اسپیکر برقراری تماس و اسپیکر اصلی گوشی باشد که همیشه با به میان آمدن نام X10 در ذهن منتقدان این مدل متبادر می شود البته آپدیت نبودن نسخه اندروید دستگاه و سخنان متناقض سونی در این رابطه که بارها گفته های قبلی خود را با اطهار نظرهای جدیدتر رد نموده است عامل مهم دیگری ست که لزوم ایجاد تغییر و معرفی تاپ مدل دیگری به کلاس اندروید فون های سونی اریکسون را حتمی و غیر قابل چشم پوشی می گرداند. تجمع این شرایط و بخصوص پیشرفت سایر شرکت ها در ارائه نمونه های جذاب و پر امکانات مقدمات معرفی یک مدل فوق العاده دیگر با نام Arc را با طراحی انقلابی و امکاناتی قابل قبول فراهم کرده است. Arc علاوه بر زیبائی فوق العاده در ردیف امکانات سخت افزاری نیز با پیشرفت چشمگیری روبرو شده است.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc
جعبه محتویات XPERIA Arc بجز خود دستگاه شامل یک کارت ۸ گیگابایتی جاسازی شده بروی گوشی، کابل استاندارد Micro USB که هم برای اتصال به کامپیوتر و هم برای وصل شده به شارژر کاربرد دارد و بلاخره یک هدست سیمی با طراحی جدید می شود که برخلاف هدست های حاضر در X10 با سرهائی گرد و کوچک طراحی شده اند. بزرگترین غایب قابل ذکر در لیست محتویات جعبه دستگاه مطمئنا کابل Micro HDMI برای اتصال به پورت HDMI حاضر در گوشی ست که بعلت قیمت نچندان پائین این کابل نبود آن در این قسمت می تواند بعنوان یک نکته منفی محسوب شود. 
با در دست گیری گوشی طراحی زیبا و منحصر به فرد آن بیش از پیش نمایان می شود نکات کلیدی در طراحی این مدل علاوه بر صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت به فرم خاص کناره های آن باز می گردد که با دنبال کردن نوار نقره ای جانبی بتدریج از پائین به بخش میانی از قطر دستگاه کاملا کاسته می شود تا اینکه دوباره در بالا قطر گوشی به حالت عادی باز می گردد. بدنه پلاستیکی و کاملا براق دستگاه استعداد فوق العاده ای در جذب اثر انگشت داشته و در اندک زمانی با اثرات انگشت فراوان پوشیده می شود شدت این ماجرا در نسخه مشکی رنگ Arc در مقایسه با نمونه نقره ای آن بسیار بیشتر به چشم می آید
.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc
ابعاد گوشی ۸٫۷×۶۳×۱۲۵ میلیمتر است که البته این قطر ۸٫۷ میلیمتری از باریک ترین قسمت دستگاه یعنی میانه آن اندازه گیری شده و قسمت های بالائی و پائینی آن در حدود ۱۰ میلیمتر قطر دارند ولی با این وجود نیز همچنان می توان Arc را یکی از Slim ترین نمونه های موجود در بازار در تمامی کلاس ها دانست. وزن دستگاه تنها ۱۱۷ گرم است که این در مقایسه با وزن ۱۳۵ گرمی X10 و با توجه به افزایش ۶ میلیمتری ارتفاع در Arc میزان مهندسی طراحی و کاهش وزن ناشی از آن را بخوبی به نمایش می گذارد. در مجموع از لحاظ ارگونومیک و طراحی، امتیاز بسیار بالائی را می توان به Arc اختصاص داد امری که ظاهرا این روزها اهمیت نسبتا بیشتری در مقایسه با مشخصات سخت افزاری و پردازشی اسمارت فون ها برای انتخاب شدن از سوی کاربران دارد.  

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

صفحه نمایش Arc یک نمونه ۴٫۲ اینچی ست که تنها نمونه با این سایز در میان گوشی های موبایل است. وضوح این صفحه نمایش همچون X10 برابر ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل است که از آن بعنوان FWVGA یاد شده و نسبت به مدل های WVGA معمولی با رزولوشن ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل در خدود ۷ درصد پیکسل های پیشری دارد (۴۰۹۹۲۰ در مقابل ۳۸۴۰۰۰ پیکسل). تعداد رنگ های مورد پیشتیبانی در این صفحه نمایش بلاخره به ۱۶ میلیون عنوان ارتقا یافته و قابلیت مولتی تاچ نیز در لیست امکانات آن به چشم می خورد بدین ترتیب با حضور این دو مورد نقطه پایانی بر مهم ترین انتقادها بر مجموعه سونی اریکسون در بخش صفحه نمایش گذاشته شده است. فناوری بسیار حساس لمسی خازنی و استفاده از پنل LCD با نور backlight از نوع LED دیگر مشخصات این صفحه نمایش را تشکیل می دهند. سونی اریکسون در ساختار این صفحه نمایش از فناوری Sony Mobile Bravia Engine که در تلویزیون های LCD این شرکت نیز دیده می شود بهره برده که بیش از آنکه کلمه ای تبلیغاتی برای فروش بیشتر این مدل باشد تاثیر کاملا مشخصی در کیفیت تصویر با افزایش کنتراست و Sharpness در حین مشاهده عکس ها و نمایش ویدئو دارد. در دنیای واقعی و با حفظ زاویه دید مناسب صفحه نمایش Arc یکی از بهترین نمونه ها در کنار Retina display اپل و SuperAMOLED سامسونگ قرار می گیرد (هرچند که هنوز ClearBlack نوکیا ظاهرا در صدر این لیست قرار می گیرد). عملکرد این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید نیز همچون X10 بسیار مطلوب ارزیابی می شود. در سوی دیگر از نکات منفی این صفحه نمایش علاوه بر غیر فعال بودن حسگر تنظیم اتوماتیک نور باید به زوایای دید نچندان رویائی آن اشاره کرد جائیکه با حرکت به گوشه های تصویر و ملاحظه دستگاه از زوایای تند با اینکه همچنان روشنائی و خوانائی متنون در سطح قابل قبولی قرار دارد اما کنتراست صفحه نمایش تا حد بسیار زیادی افت کرده و رنگ پریدگی مشخصی نیز در تصاویر به چشم می خورد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

بالای صفحه نمایش در Arc به Proximity Sensor و اسپیکر برقراری تماس تعلق دارد و به مانند X10 از دوربین دوم نیز در این قسمت خبری نیست. فعال نبودن حسگر تنظیم نور علیرغم اعلام قبلی شرکت در این زمینه و وجود قطعه مشابه ای در این قسمت از جمله دیگر مواردی ست که می توان در این بخش به آن اشاره کرد. زیر صفحه نمایش در طرحی مشابه با X10 سه کلید Back، Home و منو قرار دارند که تا حدودی باریک تر و کشیده تر طراحی شده و محل کلیدهای Back و منو نیز در آن جابجا شده اند و کلید Back از راست به چپ منتقل شده است.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc
تنها المان قابل مشاهده در سمت چپ گوشی جک ۳٫۵ میلیمتری هدست است که به فرمی زیبا در بالای این قسمت دیده می شود. کنترلرهای حاضر در سمت راست گوشی به ترتیب از پائین به بالا شامل کلید نسبتا کوچک شاتر دوربین، Rocker بسیار کوچک و باریک تنظیم صدا و بلاخره پورت Micro USB اتصالات سیمی بدون پوشش محافظ پلاستیکی به سبک X10 می شود که البته نبود این پوشش بیش از آنکه نکته ای منفی برای Arc محسوب شود بعلت نیاز به جابجائی مداوم این کاور برای اتصال دستگاه به شارژر و کامپیوتر که در طولانی مدت منجر به استهلاک این قطعه لاستیکی و ایجاد مشکل در ظاهر گوشی می شود حذف این قطعه در Arc نکته مثبتی نسبت به X10 به حساب می آید. آخرین بخش قابل ذکر در سمت راست گوشی چراغ LED مشاهده وضعیت است که در بالای پورت USB جای دارد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

در بخش بالائی گوشی علاوه بر کلید بسیار کوچک Power، پورت Micro HDMI دستگاه دیده می شود که در زیر یک پوشش پلاستیکی از دید مخفی شده است. زیر دستگاه نیز بجز میکروفون و محل اتصال بند نکته خاص دیگری به چشم نمی خورد

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

پشت گوشی و در بالاترین قسمت لنز دوربین ۸ مگاپیکسلی دستگاه در کنار تک فلش LED آن قرار دارد انتقال لنز دوربین به بالاترین بخش قابل تصور در این قسمت نکته نچندان مثبتی ست که احتمال پوشانده شدن لنز دوربین بوسیله دست را کاملا افزایش می دهد. دیگر نکته قابل اشاره در این بخش بجز نشان XPERIA و لوگوی سونی اریکسون، اسپیکر اصلی گوشی ست که در مرکز بخش پائینی قرار دارد. جایگذاری اسپیکر اصلی در این قسمت بعلت طراحی خاص دستگاه از پوشیده شدن اسپیکر به هنگام قرارگیری گوشی به پشت جلوگیری می کند. نگاه دقیق تری به بخش پشتی سوراخ کوچکی را در میانه این قسمت نمایان می کند که در زیر آن میکروفون دوم حذف نویز گوشی قرار دارد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

با کنار زدن کاور سرتاسری این قسمت باتری ۱۵۰۰mAh دستگاه ظاهر می شود که علیرغم ظرفیت یکسان نسبت به X10 از فرم و طراحی متفاوتی برخوردار است. زمان های رسمی این باتری شامل ۴۳۰ ساعت در حالت Stand-by و ۷ ساعت در حین مکالمه است که با اینکه زمان Stand-by آن ۱۵ ساعت نسبت به X10 افزایش داشته اما زمان رسمی مکالمه آن ۳ ساعت کمتر شده است. دوام این باتری در حین پخش موسیقی در حدود ۳۱ ساعت است. در دنیای واقعی دوام این باتری در یک استفاده نسبتا شدید می تواند تا ۲ روز نیز ادامه پیدا کند اما با افزایش میزان استفاده و بخصوص روشن ماندن مداوم اتصال Wi-Fi این زمان می تواند به کمتر از یک روز نیز کاهش پیدا کند. از دیگر موارد قابل ذکر در این قسمت بجز باتری باید به محل جایگذاری سیمکارت و اسلات کارت Micro SD گوشی اشاره کرد که همچون X10 امکان خارج کردن آن بدون درآوردن باتری و خاموش کردن گوشی وجود ندارد. میکروفون دوم دستگاه به منظور حذف نویز در حین تماس (active noise cancelation) نیز در بالای باتری و در کنار محل جایگذاری سیمکارت دیده می شود.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

Arc برخلاف دیگر مدل های اندرویدی خانواده XPERIA به آخرین نسخه از این سیستم عامل یعنی ورژن ۲٫۳ مجهز شده است نکته ای که در هیچکدام از چهار مدل قبلی این گروه سابقه ندارد. ساختاری منوئی سیستم عامل همان چیزی ست که در دیگر مدل های مشابه نیز به چشم می خورد و نکته خاصی در این قسمت دیده نمی شود. صفحه Home Screen به پنج دسک تاپ مختلف تقسیم بندی شده که در هر کدام امکان جایگذاری Widget های گوناگون وجود دارد و پنج مربع کوچک در بالای صفحه نمایش موقعیت هر دسک تاپ را به اطلاع کاربران می رساند. Pinch Zoom کردن رو به خارج صفحه Stand-by نمای کوچک شده ای از همه دسک تاپ ها به نام Overview mode را به نمایش می گذارد که به راحتی می توان با این روش میان دسک تاپ ها سوئیچ کرد. اولین تغییر قابل ذکر در ساختار منوئی گوشی حذف برنامه اختصاصی Mediascape سونی اریکسون است که پیش از این محلی برای نمایش تصاویر، پخش موسیقی و ویدئوهای حاضر در گوشی بود و حالا بجای آن پلیر جداگانه ای برای موسیقی و فیلم و گالری استاندارد اندروید برای نمایش تصاویر در نظر گرفته شده است. برنامه Timescape که محلی برای نمایش ارتباطات گوشی و شبکه های اجتماعی به فرم زمانی ست البته هنوز در این مدل حضور دارد. قابلیت فولدر بندی آیکون ها با Drag کردن و انداختن آنها بروی یکدیگر و انتخاب نام و ظاهر فولدر از جمله دیگر نکات ویژه در مورد اندروید ۲٫۳ است که در مورد Arc نیز تکرار شده است. میانبرهای چهارگانه موسوم به Docked shortcuts در دو سوی کلید میانی ورود به منو در پائین صفحه Stand-by دسترسی ساده و بدون واسطه ای به موارد دلخواه کاربران ایجاد می کنند در حالت پیش فرض این میانبرهای چهارگانه از چپ به راست شامل Media، منوی پیام ها، دفترچه تلفن و شماره گیر تلفن می شوند.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

منوی اصلی دستگاه نیز همچون همیشه محل تمامی برنامه ها، تنظیمات و Application های حاضر در گوشی ست که بصورت افقی رو به چپ و راست Scroll می شود. در زیر صفحه نمایش و در سمت چپ کلید Home میانبری برای مرتب کردن آیکون های منوی اصلی برحسب موارد متفاوتی همچون تقدم به برنامه های تازه نصب شده، تقدم به برنامه های بیشتر استفاده شده و ترتیب براساس حروف الفبا وجود دارد. آیکون سمت راست نیز قابلیت تغییر و جابجای دلخواه برنامه ها را به کاربر می دهد. بخش notification area در بالای صفحه نمایش که قابلیت Scroll شدن رو به پائین را دارد یکی دیگر از تغییرات مهم در اندروید Gingerbread است که از طریق آن به راحتی می توان به گزینه های ارتباطی اصلی دستگاه بدون نیاز به منوی Setting دسترسی پیدا نمود. اطلاعات آهنگ در حال پخش و پیغام های سیستمی دستگاه نیز در این قسمت در بخش های جداگانه ای به نمایش در می آیند. اندروید ۲٫۳ انتخاب و highlight نمودن متون در برنامه های گوناگون همچون مرورگر اینترنتی را نیز به سطح بسیار بالاتری ارتقا داده جائیکه به محض لمس بحشی از متن زبانه های بزرگی در دو سوی آن ظاهر می شود که به راحتی می توان با انتقال این زبانه ها میزان متن highlight شده را تغییر داد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

دفترچه تلفن دستگاه همان نمونه استاندارد اندروید ۲٫۳ با برخی زیباسازی ها از سوی سونی اریکسون است. در اینجا در یک ستون عمودی از برچسب های الفبائی استفاده شده که با لمس هرکدام می توان به سرعت به کنتاکت مورد نظر دسترسی پیدا کرد. مرتب کردن لیست برحسب نام اول یا نام خانوادگی نیز وجود دارد. همچون همیشه می توان اکانت های گوناگون دیگری را از شبکه های اجتماعی با این دفترچه تلفن Sync نمود تا اطلاعات آپدیت شده هرکدام از کنتاکت ها در کنار آنها دیده شود. لمس تصویر هر کنتاکت منوی کوچک pop up را ظاهر می کند که درون آن میانبرهائی برای برقراری تماس، فرستادن پیام و ارسال ایمیل دیده می شود.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

برقراری تماس با Arc به خوبی و بدون کوچکترین مشکلی انجام می شود جائیکه صدای تماس در هر دو سوی گیرنده و فرستنده از کیفیت و بلندی مناسبی برخوردار بوده و از این لحاظ نیز یکی از دیگر مشکلات X10 یعنی صدای تماس پائین برطرف شده است. دیگر نکته مرتبط با این قسمت حضور میکروفون دوم حذف نویز است که به خوبی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا نیز موفق به تفکیک صدای اصلی و حذف صدای اطراف می شود. بلندی صدای اسپیکر اصلی دستگاه در سطح نسبتا بالائی قرار داشته و در قیاس با X10 بسیار بلندتر است که از این لحاظ می توان آن را بالاتر از Samsung S8500 Wave و تقریبا در حوالی HTC Desire HD قرار داد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

مشخصات سخت افزاری و پردازشی Arc تغییرات مناسبی را به نسبت X10 تجربه کرده؛ پردازنده اصلی دستگاه از نوع Qualcomm MSM8255 Snapdragon با فرکانس ۱ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 205 است که هر دو در مقایسه با X10 بهتر شده اند. حافظه RAM گوشی به ۵۱۲ مگابایت ارتقا یافته اما حافظه فلش آن در مقایسه با X10 با کاهش به نصف به ۵۱۲ مگابایت رسیده که از این حافظه در حدود ۲۸۷ مگابایت آن در اختیاز کاربر است. به همراه گوشی یک کارت حافظه ۸ گیگابایتی ارائه می شود که تا ۳۲ گیگابایت امکان ارتقا دارد. Benchmark های اجرا شده بروی Arc اعداد بسیار راضی کننده ای را نمایش می دهند و بعنوان مثال تست Quadrand به رقم فوق العاده ۱۶۸۲ دست پیدا می کند که تنها اندکی کمتر از Nexus S با سخت افزارهای نسبتا مشابه است. تست Neo در نمایش گرافیک سه بعدی نیز رقم ۵۸٫۶ فریم در ثانیه را در Arc برجای می گذارد که بالاتر از Nexus S با رقم ۵۵٫۷ است. در خارج از Benchmark ها و در دنیای واقعی نیز اجرای برنامه ها و حرکت در میان منوها از سرعت بالاتر و کیفیت کاملا مشهودی در مقایسه با X10 برخوردار است.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

گالری نمایش تصاویر در Arc همان نمونه استاندارد اندروید با ظاهری سه بعدی ست که تصاویر مختلف حاضر در فولدرهای متفاوت گوشی را به شکل thumbnail های زیبائی به نمایش می گذارد که با کلیک بروی هر فولدر محتوای آن به شکل ماتریسی به نمایش در می آید. سرعت گشودن تصاویر و عملیات زوم در آنها با کمک Pinch zoom، Double tap یا دکمه های -/+ با سرعت بالائی صورت گرفته و تقریبا هیچگونه تاخیری در این قسمت دیده نمی شود. امکان مرتب کردن تصاویر براساس زمان گرفته شدن یا ورود آنها به حافظه و میانبری برای دسترسی مستقیم به دوربین از دیگر موارد حاضر در این گالری هستند. بزرگترین نکته منفی این گالری که پیش از این نیز در نسخه های قبلی این برنامه حضور داشته و در این نسخه نیز تکرار شده است نمایش نسخه کوچک شده ای از تصویر اصلی به  منظور پائین آوردن سرعت لودینگ تصاویر در گالری ست البته در صورتی که از این گالری تصویری را با کمک گزینه های ارتباطی دستگاه (بلوتوث، ایمیل و…) به کامپیوتر یا دستگاه دیگری منتقل نمود نسخه اصلی تصویر بدون کاهش حجم منتقل می شود.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

پلیر موسیقی دستگاه از لحاظ ظاهری همان قسمت پخش موسیقی در برنامه حذف شده Mediascape است که تراک های موسیقی را از روی نام آلبوم و نام خواننده تفکیک می کند. عناوین حاضر در هر قسمت بصورت الفبائی و در زیر یکدیگر به نمایش در می آیند و Playlist های اتوماتیک نیز همچون همیشه در آن به چشم می خورند. صفحه Now Playing پلیر تنها به موارد استانداردی همچون کنترلرهای سه گانه حرکت رو به جلو و عقب و Play/Pause در کنار میانبر ورود به Library و کلید بی نهایت (∞) محدود می شود که با کمک این آخری می توان به جستجوی سریع آهنگ بروی یو**ت***یو**ب پرداخت. در ساختار Arc به مانند اغلب دیگر اندروید فون ها خبری از ویدئو پلیر جداگانه نیست و در خال پیش فرض نیز پخش ویدئو در آن به فرمت های ۳GP و MP4 با وضوح ۷۲۰p محدود می شود البته نگفته پیداست که می توان پخش کننده های قدرتمند دیگری با پشتیبانی گسترده از فایل های ویدئویی مختلف را از Android Market دانلود و نصب نمود.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

افزوده شدن رادیوی FM یکی دیگر از تغییرات اصلی Arc در مقایسه با X10 است. اینترفیس رادیوی دستگاه از طراحی زیبائی برخوردار بوده و قابلیت RDS نیز در آن پشتیبانی می شود. کارکرد رادیوی FM این مدل همچون همیشه به اتصال هدست سیمی گوشی به جک ۳٫۵ میلیمتری هدست وابسته بوده و بدون اتصال هدست رادیو نیز عمل نخواهد کرد. سرویس TrackID برای شناسائی آهنگ در حال پخش از دیگر قابلیت های موجود در رادیوی Arc است.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

یکی از نکات مثبت اصلی XPERIA Arc دوربین ۸ مگاپیکسلی اتوفوکوس آن است این دوربین که همراه با فلش LED آن ظاهرا تفاوت خاصی با نمونه مشابه حاضر در X10 ندارد در عمل واجد یک فرق بزرگ و نکته مثبت ویژه ای ست؛ سنسور ۱/۳٫۲  اینچی این دوربین با اینکه در مقایسه با سنسور ۱/۱٫۸۳ اینچی بهترین Cameraphone حاضر در بازار یعنی Nokia N8 بسیار کوچکتر است اما در عوض از فناوری Exmor R backlit sensor در آن استفاده شده که پیش از این در iPhone 4.0 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و عملکرد دوربین در محیط های با نور کم را بهبود می بخشد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

ساختار منوئی دوربین در مقایسه با دیگر نمونه های مشابه سونی اریکسون بطور کامل تغییر کرده است؛ در اینجا و در ستون سمت راست پیش نمایشی از پنج تصویر آخر گرفته شده توسط دوربین دیده می شود که با اسکرول کردن این ستون به سمت چپ می توان تصاویر مشابه بیشتری را به فرم ماتریسی مشاهده کرد. کنترلرهای اصلی دوربین به ستون سمت چپ منتقل شده اند و سوئیچ دوگانه برای جابجائی میان دوربین عکاسی و فیلمبرداری در مرکز بخش پائینی جای گرفته است. پنج کنترلر اصلی دوربین به ترتیب از بالا به پائین شامل حالت های عکاسی (نرمال، تشخیص صحنه و تشخیص لبخند)، تنظیم وضوح دوربین (۸ مگاپیکسل همچنان تنها در حالت ۴:۳ در دسترس است)، حالت های فوکوس (اتوفوکوس تکی و چندگانه، ماکرو، تشخیص چهره، بی نهایت و تاچ فوکوس)، صحنه های پیش فرض (پرتره، منظره، عکاسی در شب، پرتره در شب، ساحل و برف، ورزشی، جشن و عکاسی از متن) و بلاخره تنظیمات فلش می شوند. با فشردن کلید فیزیکی منو سایر تنظیمات دوربین همچون White balance،  Geo tagging و لرزش گیر تصویر در دسترس قرار می گیرد. کیفیت تصاویر دوربین Arc بر طبق انتظار در سطح فوق العاده ای قرار دارد و علاوه بر جزئیات فراوان، دقت رنگ ها نیز در بالاترین حد خود می باشد و مطلقا اثری از نکات منفی همیشگی در این کلاس همچون Sharpening بیش از اندازه و purple fringing (سایه های بنفش رنگ در لبه های تصاویر با کنتراست بالا) وجود ندارد. یک نکته نچندان ایده آل در این قسمت همانطور که معرفی سخت افزاری گوشی نیز به آن اشاره شد سایز نسبتا کوچک کلید شاتر و محل جایگیری آن است که برای دستگاهی با این اندازه چندان مناسب به نظر نمی رسد البته بر این نکته نیز چندان نمی توان پافشاری کرد چرا که بسیاری از رقبای این دوربین همچون Desire HD،Galaxy S  و یا حتی آیفون چهار و LG Optimus 2X بطور کامل کلید شاتر را حذف کرده اند. فیلمبرداری این دوربین با وضوح ۷۲۰p با ۳۰ فریم در ثانیه و با فرمت MP4 صورت می پذیرد. اتوفوکوس پیوسته یا Continuous Autofocus یکی از مهمترین نکات مثبت Arc در حین فیلمبرداری ست قابلیتی که پس از آپدیت به نسخه ۲٫۱ اندروید به دوربین X10 نیز افزوده شد. کیفیت ویدئوهای این دوربین از لحاظ میزان جزئیات و بازسازی رنگ ها در سطح ایده آلی قرار دارد و تنها نکته منفی قابل اشاره در آن مسئله Over Sharpening است که احتمالا در آپدیت های آینده دوربین برطرف خواهد شد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

گیرنده GPS دستگاه با پشتیبانی از A-GPS و با تجهیز به قطب نمای دیجیتالی در زمانی در حدود ۲ تا ۳ دقیقه از حالت Cold Start با ماهواره Lock می شود. برنامه اصلی در نظر گرفته شده برای مسیریابی در دستگاه طبق معمول Google Maps است که Street View و راهنمای صوتی نقطه به نقطه در شهرهای منتخب اصلی ترین قابلیت های آن را تشکیل می دهند. از دیگر قابلیت های نسخه جدید Google Maps باید به Offline Routing (محاسبه و نمایش مجدد مسیر طی شده بدون نیاز به اتصال اینترنت)، نمای سه بعدی ساختمان ها در برخی شهرها، چرخش دو انگشتی و چند مورد کوچک و بزرگ دیگر اشاره کرد.

گزینه های ارتباطی Arc بر طبق انتظار در سطح پیشرفته ای قرار دارند جائیکه از هر چهار باند GSM و تمامی باندهای فرکانسی شش گانه شبکه HSDPA برای برقراری تماس پشتیبانی می شود. اتصال GPRS از سرعت ۸۶Kbps و اتصال EDGE از سرعت ۲۳۷Kbps برخوردارند؛ سریع ترین گزینه اتصال در این میان نیز به ۳G تا ۷٫۲Mbps تعلق دارد. اتصال Wi-Fi این مدل از نوع پر سرعت ۸۰۲٫۱۱n است و DLNA و Wi-Fi Hotspot نیز در آن وجود دارد. بلوتوث نسخه ۲٫۱ با پشتیبانی از A2DP لیست گزینه های ارتباطی Arc را تکمیل می کند.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

SonyEricsson Arc محصول متفاوتی ست که به شایستگی می توان آن را جایگزینی برای XPERIA X10 نامید. نقاط قوت این مدل در طراحی زیبا و مدرن، صفحه نمایش عریض و با کیفیت، پردازنده قدرتمند و سیستم عامل به روز و بلاخره در دوربین با کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خلاصه می شود نکاتی که این روزها مهمترین عوامل انتخاب در نزد تمامی کاربران اعم از حرفه ای و معمولی به شمار می روند. Arc چند روزی ست که با قیمتی در حدود ۶۱۰ دلار به بازارهای جهانی عرضه شده و به صورت کاملا محدود و غیر رسمی در حوالی قیمت ۷۷۰ هزار تومان در بازارهای داخلی دیده می شود.

بررسی تخصصی SonyEricsson XPERIA Arc

Admin بازدید : 96 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)
تهیه با کیفیت ترین نمونه و پر امکانات ترین گوشی موبایل در قبال قیمت پرداختی یکی از متداول ترین دغدغه های خریداران تلفن همراه بخصوص در بازارهای داخلی ست؛ بطوریکه کاربران این رده پس از انتخاب و خرید نیز هیچگاه مقایسه نمونه های مختلف با یکدیگر و سنجش میزان صحت انتخاب خود را از یاد نمی برند. در مقاله پیش رو با نگاه کاملی به دو مدل نسبتا مشابه و هم قیمت در کلاس Entry-level های اندرویدی به نام های Sony Ericsson XPERIA X8 و Samsung S5570 Galaxy Mini به بررسی نقاط ضعف و قوت آنها پرداخته ایم. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8اندک زمانی پیش از این و به هنگام تولد اولین گوشی اندرویدی در سال ۲۰۰۸ تصور ایجاد بازار متنوع و گسترده برای این سیستم عامل در کمتر از دو سال اندکی بدور از واقعیت و کاملا غیر عملی تعبیر می شد. گوشی های اندرویدی در ابتدای حضور خود در بازار بعلت قابلیت های سخت افزاری پیشرفته و امکانات متنوعی که ویژگی های کاملا جدیدی برای کلاس اسمارت فون ها به شمار می رفتند اغلب از قیمت بسیار بالاتری نیز نسبت به دیگر سیستم عامل های هم رده خود برخوردار بودند. این روند بالا نگه داشته شدن قیمت با افزایش روزافزون تعداد کاربران این اینترفیس و قرارگیری این سیستم عامل در میان محبوب ترین انتخاب های خریداران گوشی های موبایل در تمامی سطوح بازار، به یکباره با چرخش کاملا مشهودی روبرو شد بطوریکه همزمان با مسابقه تولید بهترین و پیشرفته ترین نمونه ها در رده High-end، تولید کنندگان عمده دنیای موبایل در سوی دیگر بازار یعنی گوشی های ارزان قیمت و Mid range نیز فعالیت گسترده ای از خود نشان داده و نمونه های ارزان قیمت و خوش ساختی در این کلاس به بازار ارائه شد. کاهش چشمگیر رده قیمتی این نمونه ها و حضور مدل های متعدد در این کلاس، انتخاب های فراوانی را پیش روی خریداران این رده قرار داد که بعلت شباهت های کاملا نزدیکی که اغلب در این میان دیده می شود انتخاب یک مدل مناسب برای خیل عظیمی از خریداران نچندان با تجربه به امر کاملا مشکلی بدل می شود از این رو بررسی مدل های نسبتا مشابه و بر شمردن نقاط ضعف و قوت این نمونه ها می تواند در انتخاب های فعلی و بعدی کاربران کاملا راه گشا باشد. در ادامه این مقاله به بررسی دو مدل نسبتا مشابه و هم قیمت از سونی اریکسون و سامسونگ با نام های X8 و Galaxy Mini می پردازیم که در رده خود از انتخاب های اصلی کاربران به حساب می آیند.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8

 

XPERIA X8 و S5570 Galaxy Mini هر دو به دسته میانی بازار و اصطلاحا Mid range اندرویدها تعلق دارند مشخصه های اصلی این کلاس به عدم حضور صفحه نمایش های بسیار بزرگ، دوربین های متوسط رو به پائین و اجزای پردازشی نچندان فوق العاده باز می گردد که در هر دو این نمونه ها نیز تا حدود زیادی تکرار شده است. مقایسه این دو مدل را از موارد حاضر در جعبه دو گوشی اغاز می کنیم در اینجا و در هر دو مورد اجزای استاندارد و مشابه ای به چشم می خورند محتویات حاضر در هر دو جعبه بجز خود دستگاه شامل یک شارژر کوچک، کابل USB و یک هدست سیمی ساده می شود و به همراه هر دو گوشی نیز یک کارت ۲ گیگابایتی Micro SD ارائه می شود.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8

طراحی بدنه هر دو مدل به شیوه ای متفاوت و بر پایه تولیدات قبلی این دو شرکت صورت گرفته است جائیکه طراحی X8 بطور کامل ترکیبی از دو مدل X10 Mini و X10 بوده و شباهت های Galaxy Mini به مدل های سری Corby سامسونگ را نمی توان انکار کرد. نکات کلیدی طراحی X8 به گوشه های گرد و دو بخش مسطح بالائی و پائینی باز می گردد که در ترکیب با قطر نسبتا زیاد دستگاه فرم منحصر به فردی برای گوشی فراهم آورده است در سوی مقابل Galaxy Mini با ساختاری ارگونومیک و طرحی مدرن جای دارد که توجه خاصی به بهبود در دست گیری گوشی در آن شده است. ابعاد X8 برابر ۱۵×۵۴×۹۹ میلیمتر است که در مقابل ابعاد ۱۲٫۱×۶۰٫۸×۱۱۰٫۴ میلیمتری Galaxy Mini بجز افزایش چشمگیر قطر، در هر دو مورد دیگر کاملا کوچک تر می نماید. از لحاظ وزنی تفاوتی میان این دو مدل نیست و هر دو در حدود ۱۰۵ گرم وزن دارند.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
صفحه نمایش ۳٫۱۴ اینچی و لمسی خازنی Galaxy Mini با اینکه از نمونه ۳٫۰ اینچی حاضر در X8 اندکی بزرگتر است اما وضوح پائین تر ۳۲۰×۲۴۰ پیکسلی آن کمتر از رزولوشن ۴۸۰×۳۲۰ پیکسلی X8 بوده و ۲۵۶ هزار رنگ های مورد پشتیبانی آن نیز یک پله پائین تر از ۱۶ میلیون رنگ قابل نمایش در X8 قرار دارد. هر دوی این پنل ها البته بر پایه فناوری TFT تولید شده اند. در دنیای واقعی و به هنگام استفاده از گوشی در محیط های مختلف نوری امتیاز نسبتا مشابه ای می توان برای هر دو صفحه نمایش در نظر گرفت جائیکه علیرغم کیفیت مناسب تصویر در محیط های داخلی و باز تولید مناسب رنگ ها در کنار کنتراست و زاویه دید نسبتا مطلوب، هیچکدام از این دو مدل در محیط های خارجی و بخصوص در نور مستقیم خورشید عملکرد مناسبی نداشته و از این لحاظ برتری چندانی نمی توان برای یکی از آنها قائل شد. حساسیت هر دو صفحه نمایش بعلت فناوری لمسی خازنی در سطح بسیار مطلوب و قابل قبولی قرار دارد. از جنبه ای دیگر بعلت وضوح بالاتر صفحه نمایش X8 و کوچک شدن محسوس سایز آیکون ها کفه تراز اندکی به سمت X8 خم می شود هر چند که Galaxy Mini نیز با صفحه نمایش بزرگتر جذابیت جداگانه ای برای برخی از کاربران خواهد داشت
.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
المان های مشترک هر دو مدل در بالای صفحه نمایش شامل اسپیکر برقراری تماس و Proximity Sensor می شود و با اینکه از دوربین دوم تماس های ویدئویی در هیچکدام از این دو مدل خبری نیست اما X8 به یک حسگر اتوماتیک تنظیم نور نیز در این قسمت مجهز شده است.
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
در زیر صفحه نمایش هر دو دستگاه در چینشی یکسان اما با طرحی متفاوت سه کلید Back، Home و منو جای گرفته که همگی بصورت فیزیکی طراحی شده و فیدبک مناسبی را به نمایش می گذارند. کلیدهای X8 همچون همتایان قبلی خود در یک نوار کرومی باریک تعبیه شده اند که علیرغم فیدبک مطلوب، تفکیک چندانی نسبت به یکدیگر نداشته و امکان فشردن اشتباهی کلید مجاور در آنها وجود دارد در دیگر سو کلیدهای سه گانه Galaxy Mini با کمک کلید میانی Home که در قاب نقره ای رنگی جای دارد کاملا از یکدیگر منفک شده و احتمال فشردن کلید اشتباهی در این قسمت وجود ندارد. فرم طراح دار و برجسته کلید Home  از دیگر مزایای Galaxy Mini در این قسمت به شمار می رود.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
در سمت چپ Galaxy Mini کلید نسبتا کوچک و باریک تغییر صدا قرار دارد که با وجود برآمدگی نسبتا مطلوب، مشکلی در استفاده از این کلید وجود ندارد. در سمت چپ X8 هیچ نکته خاصی دیده نمی شود.
در سمت راست X8 کلید Rocker تغییر صدا و کلید شاتر دوربین دیده می شود که بسیار باریک و کوچک طراحی شده و استفاده از آنها در موقعیت های مختلف چندان ساده و راحت به نظر نمی رسد. اجزای دوگانه حاضر در سمت راست Galaxy Mini نیز شامل کلید Power/Lock و اسلات کارت حافظه Micro SD می شود که این آخری با پوششی پلاستیکی محافظت می شود. از جمله نکات منفی قابل برشماری در این قسمت برای Galaxy Mini باید به نبود شاتر دوربین اشاره کرد و در سوی مقابل نیز X8 بدلیل سایز بسیار کوچک کلیدهای تغییر صدا و شاتر و بخصوص اجبار به برداشتن کاور پشتی برای دسترسی به اسلات کارت حافظه امتیاز کمتری در مقابل حریف خود کسب می کند.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
بخش بالائی هر دو مدل محل حضور پورت محافظت شده Micro USB و جک ۳٫۵ میلیمتری هدست است با این تفاوت که X8 کلید Power/Lock خود را نیز به این مجموعه افزوده
.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
لنز دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسلی فاقد اتوفوکوس همراه با اسپیکر اصلی دستگاه اجزای مشترک حاضر در قسمت پشتی را تشکیل می دهند. طراحی Galaxy Mini در این بخش بعلت خطوط مورب برجسته ضد اثر انگشت و برامدگی مشهود حاضر در لبه پائینی که هر دو از عوامل موثر جایگیری بهتر گوشی در دست به حساب می آیند در سطح بالاتری نسبت به ساختار یک دست و کاملا یک پارچه X8 قرار می گیرد. از دیگر تشابهات این دو مدل باید به حذف محافظ لنز دوربین و نبود فلش اشاره کرد. بروی کاغذ شباهت کاملی مابین دوربین های ۳٫۱۵ مگاپیکسلی بدون فوکوس اتوماتیک این دو گوشی دیده می شود اما در دنیای واقعی وضعیت اندکی متفاوت است. ساختار منوئی دوربین X8 بسیار ساده و معمولی ست جائیکه تنها سه کلید برای سوئیچ میان عکاسی و فیلمبرداری، میابنر ورود به گالری و انتخاب حالت های عکاسی وجود دارد اما ساختار منوئی Galaxy Mini در سطح بسیار مناسب و پیشرفته ای قرار دارد و علاوه بر بهنیه سازی کاملا مشخص صورت گرفته در آن برای استفاده از دست، تنظیمات گوناگون و متعددی نیز همچون Smile Shot، عکاسی Panaroma، White Balance و چندین مورد دیگر در آن دیده می شود. کیفیت تصاویر این دو دوربین نیز کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و در اینجا نیز برتری با Galaxy Mini ست بطوریکه تصاویر X8 با نویز کاملا مشخصی همراه است و قابلیت White Balance آن نیز در بسیاری از موارد با مشکل روبرو می شود اما Galaxy Mini برای یک ۳٫۱۵ مگاپیکسلی بدون اتوفوکوس عملکرد فوق العاده ای دارد و علاوه بر میزان مطلوب جزئیات تصاویر و نمایش صحیح رنگ ها، نویز حاضر در تصویر نیز بخوبی کنترل شده است. نبود قابلیت ماکرو مشکل اصلی هر دو دوربین این رقابت است. فیلمبرداری دوربین X8 با وضوح VGA با ۳۰ فریم در ثانیه با فرمت ۳GP انجام می شود و Galaxy Mini نیز در هنگام فیلمبرداری حداکثر می تواند به وضوح QVGA با ۱۵ فریم در ثانیه با فرمت MP4 دست پیدا کند که با اینکه وضوح X8 در این زمینه کاملا بیشتر است اما در مقام کیفیت سنجی هیچکدام از آنها امتیاز چندانی را  www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
با کنار زدن کاور بخش پشتی اجزای اصلی حاضر در این قسمت ظاهر می شوند. ظرفیت باتری هر دو مدل ۱۲۰۰mAh است که در X8 طبق اعلام رسمی تا ۴۴۶ ساعت در حالت Stand-by و ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه در هنگام مکالمه و در Galaxy Mini تا ۵۷۰ ساعت در حالت Stand-by و تا ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه در هنگام مکالمه دوام دارد. برتری مشهود Galaxy Mini در این قسمت تقریبا بطور کامل به وضوح پائین تر صفحه نمایش این مدل و استفاده از ورژن بالاتر سیستم عامل اندروید باز می گردد که هر دو در کاهش مصرف انرژی نقش ویژه ای ایفا می کنند. دوام باتری هر دو مدل در کاربری روزمره و در یک استفاده نسبتا شدید حداکثر تا دو روز ادامه پیدا می کند و در صورت استفاده شدیدتر از امکانات باتری خور دستگاه مثل اتصال وای فای یا GPS این زمان حتی ممکن است به زیر یک روز نیز کاهش پیدا کند. محل جایگذاری سیمکارت در X8 بر بالای باتری و در Galaxy Mini در زیر آن است علاوه بر این همانگونه که پیشتر اشاره شد اسلات کارت حافظه X8 نیز علیرغم Hot Swap بودن بر بالای این قسمت و در زیر کاور بانری جای گرفته است.www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی  Galaxy Mini vs. XPERIA X8

ساختار منوئی هر دو مدل بر پایه ورژن های متفاوتی از سیستم عامل اندروید شکل گرفته است؛ Galaxy Mini دارای ورزن ۲٫۲ یا Froyo ست و X8 نیز در آخرین ارتقا به نسخه ۲٫۱ این سیستم عامل مجهز شده است. برتری Galaxy Mini در این بخش البته تنها به سیستم عامل سریع تر و پر امکانات تر Froyo محدود نمی شود و پوسته جذاب TouchWiz سامسونگ نیز در این برتری نسبی نقش ویژه ای ایفا می کند در دیگر سو بعلت حضور طولانی تر X8 در بازار و شباهت های فراوان این مدل با یکی از محبوب ترین اندروید فون های High end بازار یعنی XPERIA X10 برنامه نویسان و Developer های متعددی از سرتاسر دنیا در حال نوشتن رام های کاستوم فراوان و رنگارنگی برای این مدل بوده و هم اینک نیز نسخه های نسبتا پایدار و قابل استفاده ای برای ورژن های بالاتر اندروید در X8 در دسترس قرار دارد. گزینه های پردازشی هر دو مدل تقریبا در یک سطح قرار دارند پردازنده هر دو گوشی از نوع Qualcomm MSM7227 با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز است که برای مدل های این کلاس حکم استاندارد تغییر ناپذیری را دارد. حافظه RAM در X8 برابر ۱۶۸ مگابایت است که این مقدار در Galaxy Mini به ۲۵۶ مگابایت ارتقا یافته است. حافظه فلش X8 نیز ۲۵۶ مگابایت است که از این مقدار ۱۲۸ مگابایت آن در اختیار کاربر است در دیگر سو حافظه فلش Galaxy Mini به ۵۱۲ مگابایت ارتقا یافته که ۱۶۰ مگابایت آن برای نصب برنامه بروی حافظه داخلی در دسترس کاربر قرار دارد. اسلات کارت حافظه Galaxy Mini تا ۳۲ گیگابایت امکان ارتقا دارد اما حافظه جانبی X8 را تنها می توان تا ۱۶ گیگابایت افزایش داد.

برقراری تماس در این دو مدل با کمک چهار فرکانس GSM و دو باند فرکانسی HSDPA صورت می پذیرد و گزینه های ارتباطی تحت شبکه آنها نیز بصورت مشابه شامل GPRS و EDGE در کنار اتصال ۳G تا سرعت ۷٫۲Mbps می شود. گیرنده Wi-Fi در Galaxy Mini به استاندارد پر سرعت ۸۰۲٫۱۱n مجهز است و امکان ایجاد یک hotspot و به اشتراک گذاری اتصال ۳G بروی Wi-Fi نیز در آن وجود دارد. اتصال Wi-Fi در X8 از نوع معمول ۸۰۲٫۱۱b/g است و قابلیت های مذکور نیز در آن دیده نمی شود. بلوتوث نسخه ۲٫۱ با امکان A2DP و اتصال GPS با قطب نمای داخلی امکانات مشترک این دو مدل را تکمیل می کنند.

در پایان این رقابت و در یک نگاه مختصر و تیتر وار نکات مثبت XPERIA X8 را در طراحی متفاوت، صفحه نمایش با کیفیت تر و رده قیمتی پائین تر می توان جستجو کرد و در سوی مقابل Galaxy Mini با صفحه نمایش بزرگتر، حافظه RAM و فلش بالاتر، ساختار منوئی مدرن در کنار سیستم عامل پیشرفته تر، دوربین نسبتا با کیفیت و لیست کامل اتصالات تحت شبکه در بسیاری از جنبه ها از حریف خود پیشی می گیرد. قیمت XPERIA X8 در حال حاضر رقمی حول و حوش ۲۲۰ هزار تومان است و Galaxy Mini نیز حوالی ۲۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

Admin بازدید : 103 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)
پس از مدتها انتظار بار دیگر تحول شگرفی در تولید اسمارت فون های پیشرفته حاضر در بازار در رده پردازشی و سخت افزاری رخ داده است این تحول فوق العاده که از یک حدود یک سال پیش در مورد آن صحبت می شد، ارائه نسخه نهائی پلتفرم Nvidia Tegra 2 با دو هسته پردازشی ست که برای اولین بار در دنیای موبایل ها به وقوع می پیوندد. افتخار تولید نخستین اسمارت فون با این پردازنده جدید به سومین نام بزرگ در دنیای موبایل یعنی شرکت LG و مدل Optimus 2X رسیده است در ادامه با نگاه کاملی به این مدل و قابلیت های جدید آن، به گزینه های جدیدی که به لطف این پردازشگر جدید در اختیار کاربران قرار می گیرد. خواهیم پرداخت با ما همراه شوید. www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

 

حضور شرکت ال جی در رده اسمارت فون های اندرویدی بگونه نسبتا متفاوتی در قیاس با سه نام بزرگ دیگر حاضر در این رده که به ترتیب اهمیت شامل سامسونگ، موتورولا و HTC می شوند، صورت پذیرفته است جائیکه به رغم تولید ۲۲ اسمارت فون اندرویدی مختلف از سوی این شرکت، بخش اعظم این مدل ها منحصرا یا برای دو کشور چین یا کره جنوبی و یا برای چند اپراتورهای خاص معرفی شدند و به بیان دیگر بجز یکی دو مدل مشهور مثل GW620 و یا GT560 نام ال جی تقریبا هیچگاه در میان مدل های محبوب و پر فروش اندروید فون ها جای نداشته است اما اوضاع در این برند خوشنام با یک تصمیم هوشمندانه به گونه ای تغییر کرد که این روزها تقریبا همگان از اسمارت فون های پیشرفته این شرکت صحبت می کنند. تصمیم ال جی در استفاده از پلتفرم Nvidia Tegra 2 و پیش دستی این شرکت در حضور بزرگان این کلاس اوضاع را برای این برند در این سوی بازار بکلی تغییر داد. ال جی در کنار ساخت این مدل بسیار پیشرفته نمونه های جدید و ابتکاری دیگری را نیز در دو نمایشگاه CES و MWC به نمایش درآورد که نمونه دومی برای آنها در میان تولیدات سایر رقبا نمی توان بر شمرد از جمله این موارد باید به مدل Optimus 3D اشاره کرد که فناوری سه بعدی صفحه نمایش را بدون نیاز به عینک به میان گوشی های موبایل وارد نمود؛ قابلیت سه بعدی این مدل با اینکه در سطح فوق العاده ای قرار ندارد و در مقایسه با تلویزیون های پیشرفته سه بعدی امتیاز چندانی نمی توان برای آن در نظر گرفت اما نگفته پیداست که صرف نام سه بعدی برای یک گوشی موبایل چه بازار فوق العاده ای برای آن به همراه خواهد داشت. اما در میان این مدل های جدید مطمئنا Optimus 2X در سطح بسیار بالاتری از اهمیت برای ال جی قرار دارد چرا که در اختیار داشتن قدرتمندترین نمونه در میان خیل عظیم گوشی های اندرویدی که شمار آنها تنها در میان پنج برند اول بازار به بیش از ۱۴۰ مدل رسیده است افتخار فوق العاده ایست که ال جی پیش از این هیچگاه موفق به کسب آن نشده بود. البته مطمئنا ال جی تنها شرکتی باقی نخواهد ماند که از این سیستم پردازشی در گوشی های خود استفاده می کند و این تازه ابتدای یک راه پر پیچ و خم با آینده ای نامشخص برای این برند با سابقه است و شرکت ال جی برای حفظ این جایگاه روزهای بسیار سختی را پیش روی خود خواهد داشت رقبائی که از هم اکنون Optimus 2X را رقابت فراخوانده اند. در حال حاضر تنها نمونه قابل مقایسه با Optimus 2X از سوی موتورولا با نام Atrix ارائه شده که برای حضور در بازار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ یعنی حداقل دو ماه پس از ارائه Optimus 2X برنامه ریزی شده است.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

Optimus 2X در اولین برخورد برای یک گوشی با نام LG و تجربه استفاده از دیگر مدل های این برند اندکی بزرگتر از حد معمول به نظر می رسد بدنه گوشی که ظاهرا بیشتر از قطعات پلاستیکی در ساخت آن استفاده شده از ظاهر و استحکام قابل قبولی برخوردار است و برخلاف قسمت براق روئی در بخش پشتی در برابر ماند اثر انگشت مقاوم است.

ابعاد ۲X برابر ۱۰٫۹×۶۳٫۲×۱۲۳٫۹ میلیمتر با وزن ۱۳۹ گرم است که با اینکه تقریبا با Motorola Atrix هم وزن است اما در سایر موارد و بخصوص در ارتفاع نمونه بسیار بزرگتری به حساب می آید. در قیاس با Galaxy S اختلاف چندانی در ارتفاع و عرض دیده نمی شود و شاید مهمترین تفاوت به افزایش ۱ میلیمتری قطر دستگاه باز گردد البته وزن Optimus 2X در حدود ۲۰ گرم از Galaxy S بیشتر است.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

مهمترین نکته قابل اشاره در بخش روئی بدون هیچ شک و شبهه ای صفحه نمایش ۴٫۰ اینچی WVGA دستگاه است که علیرغم آنکه پردازنده جدید دست طراحان را در بالا بردن وضوح باز گذاشته و این اتفاق یعنی بالا رفتن وضوح در Atrix رخ داده است، ال جی ترجیح داده که بازهم از همان وضوح کلاسیک ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل استفاده کند. فناوری ساخت این صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع TFT ست و از نمایش ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می کند. از نکات جالب توجه در لیست امکانات این قسمت حضور فناوری IPS در افزایش زاویه دید و باز تولید مناسب رنگ هاست که بعنوان یک نمونه پیش از این در صفحه نمایش Retina Display آیفون چهار بکار گرفته شده بود. کیفیت این صفحه نمایش در سطح مطلوب و قابل قبولی قرار دارد هرچند که در قیاس با پنل SuperAMOLED حاضر در Galaxy S اختلاف مشهود و چشمگیری در کنتراست و شفافیت رنگ ها به چشم می خورد. در رابطه با زوایای دید این صفحه نمایش نیز فاصله فراوانی با Retina Display اپل وجود دارد البته صفحه نمایش های LCD از فناوری متفاوتی نسبت به پنل های LED برخوردار بوده و مقایسه آنها با یکدیگر هر چند که امتیاز بالاتری برای LCD ها در نور پس زمینه به همراه دارد اما در مسئله کنتراست و شفافیت رنگ ها برتری با LED هاست که از این لحاظ و با مقایسه صفحه نمایش Optimus 2X با دیگر LCD ها امتیاز این پنل در سطح بسیار بالائی قرار می گیرد و بعنوان مثال در برابر مدل هائی همچون Desire HD (در تمامی موارد) و SonyEricsson XPERIA Arc (در کنتراست و زاویه دید) با نمونه با کیفیت تری روبرو هستیم. عملکرد این پنل بر طبق انتظار در نور مستقیم خورشید نیز در سطح قابل قبول و مطلوبی جای دارد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

در زیر صفحه نمایش چهار کلید همیشگی اندروید شامل Back، منو، Home و Search قرار دارند که همگی همچون صفحه نمایش با فناوری لمسی خازنی طراحی شده اند و از حساسیت بالائی برخوردارند. لمس طولانی مدت این کلیدها بجز back طبق معمول سایر عملکردهای آنها را احضار می کند جائیکه در مورد کلید Menu صفحه کلید مجازی، در رابطه با کلید Home صفحه Task Switcher و بلاخره برای کلید Search عملگر جستجوی صوتی بروی صفحه ظاهر می شود

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

بالای صفحه نمایش در این مدل به دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی برقراری تماس های ویدئوی، حسگرهای دوگانه تنظیم نور و Proximity و بلاخره اسپیکر برقراری تماس تعلق دارد که همگی از عناصر استاندارد این قسمت بوده و مدتهاست تغییر خاصی در این بخش دیده نشده است.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X
www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

سمت چپ گوشی خالی از هر نوع المان کنترلی ست و در سمت راست نیز تنها دو کلید مجزا برای تغییر حجم صدا دیده می شود. نبود شاتر دوربین در این بخش بزرگترین نقطه ضعف قابل اشاره در Optimus 2X است که برای مدلی با دوربینی قدرتمند ضعف مشهودی به حساب می آید. پائین دستگاه محل پورت Micro USB اتصالات سیمی در مرکز و دو شبکه اسپیکر مانند در دو سوی آن است که نه تنها از لحاظ ظاهری شباهت کاملی به Apple iPhone دارد بلکه از لحاظ عملکردی نیز دقیقا با همان موارد حاضر در آیفون روبرو هستیم جائیکه یکی از این حفره ها به میکروفون برقراری تماس و دیگری به اسپیکر اصلی گوشی تعلق دارد. بر بالای دستگاه جک ۳٫۵ میلیمتری هدست، کلید Power و پورت Micro HDMI در مرکز این قسمت دیده می شود که این آخری برخلاف سایر پورت ها با کاور پلاستیکی مخصوصی محافظت می شود. پورت HDMI حاضر در این مدل برخلاف تمامی دیگر گوشی های موبایلی که تا به امروز به این پورت مجهز شده اند و حداکثر از وضوح ۷۲۰p برخوردارند می تواند بطور کامل از وضوح تصویر ۱۰۸۰p پشتیبانی کرده و علاوه بر این بعلت حضور فناوری HDMI Mirroring امکان نمایش تصویر در صفحه نمایش خود دستگاه در حین نمایش آن بروی HDTV نیز وجود دارد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

اما مطمئنا یکی از جذابیت های اصلی Optimus 2X در پشت آن قرار دارد بخش پشتی دستگاه که از جنس متفاوتی نسبت به قسمت روئی برخوردار این محل دوربین ۸ مگاپیکسلی دستگاه همراه با تک فلش LED آن است که بر بالای نوار جذابی با عنوان Google جای گرفته اند. اولین نکته منفی در مورد این دوربین گذشته از نبود پوشش محافظ به جایگاه برآمده آن باز می گردد که امکان افتادن خش بروی شیشه لنز را کاملا افزایش می دهد. نشان LG در پائین نقطه این قسمت المان های قابل ذکر در بخش پشتی را تکمیل می کند.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

با کنار زدن پوشش محافظ این قسمت که کل بخش پشتی و کناره های این قسمت را در بر می گیرد باتری ۱۵۰۰mAh دستگاه پدیدار می شود که بر طبق گفته های رسمی تا ۴۰۰ ساعت در حالت Stand-by و تا ۷ ساعت و ۵۰ دقیقه در هنگام مکالمه دوام خواهد داشت در دنیای واقعی و در یک استفاده کاملا سنگین زمان تا ۱٫۵ روز می توان به راحتی بروی این باتری حساب کرد که با پائین آمدن میزان استفاده این زمان کاملا قابل افزایش خواهد بود. رقیب اصلی Optimus 2X یعنی Motorola Atrix از باتری ۱۹۳۰mAh استفاده می کند که مطمئنا تفاوت فراوانی ایجاد خواهد کرد. از دیگر موارد حاضر در این قسمت که برای دسترسی به آنها کنار زدن کاور پشتی اجباری ست محل جایگذاری سیمکارت و اسلات کارت حافظه گوشی ست که این آخری کاملا Hot-Swap طراحی شده است. محل جایگذاری سیمکارت اما در تماس مستقیم با لبه بالائی باتری قرار دارد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

سیستم عامل بکار گرفته شده در نسخه به نمایش در آمده از Optimus 2X ورزن ۲٫۲ اندروید یا Froyo ست که در آینده با حضور در بازار به نسخه ۲٫۳ ارتقا خواهد یافت. در ساختار این سیستم عامل بجز موارد همیشگی حاضر در Froyo یک Launcher اختصاصی شرکت ال جی نیز به چشم می خورد که به مانند Sense از HTC و TouchWiz سامسونگ جذابیت های ویژه ای به ساختار Home Screen و منوی اصلی بخشیده است. در صفحه Home Screen این Launvher امکان بکار گیری ۳، ۵ و یا ۷ صفحه متفاوت قابل Scroll وجود دارد که با کشیدن دست به فرم Pinch Zoom رو به خارج می توان همه آنها در یک نمای کلی و بصورت کوچک شده بروی صفحه مشاهده کرد؛ نگفته پیداست که امکان قرارگیری Widget های گوناگون بروی صفحات مختلف این بخش وجود دارد و حذف Widget ها هم به راحتی هرچه تمام تر با Drag کردن آن ها رو به پائین و آیکون سطل زبال صورت می گیرد. در پائین این قسمت چهار آیکون Phone، Contact، منوی پیام ها و سوئیچر جابجائی میان Home Screen و صفحه Application ها قرار دارد که علاوه بر صفحه Home Screen در منوی اصلی نیز حضور دارند.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

تغییرات ال جی در ساختار سیستم عامل در منوی اصلی یا محل قرارگیری Application ها نیز ادامه دارد در اینجا سه فرم مختلف برای نمایش محتویان این قسمت در نظر گرفته شده که شامل ماتریسی با اسکرول افقی، ماتریسی با اسکرول عمودی و حالت List View می شوند در حالت ماتریسی با اسکرول عمودی آیکون های مختلف برنامه ها در گروه های متفاوت دسته بندی می شوند که امکان تغییر در آنها به راحتی فراهم آمده است. با اسکرول نمودذن بخش بالای صفحه نمایش یا Notification Area که همانطور که از نام آن مشخص است محلی برای اعلام وضعیت های متفاوت در گوشی است با پنج آیکون برای تغییر در وضعیت Wi-Fi، بلوتوث، GPS، صدای پروفایل و چرخش اتوماتیک تصویر روبرو می شویم علاوه بر این میانبرهای کنترلر موسیقی نیز در زیر این قسمت قرار می گیرند. از دیگر موارد جدید قابل اشاره در رابطه با Optimus 2X در این قسمت باید به کنترلرهای ضربه ای حرکتی آن اشاره نمود جائیکه بجز مواردی همچون turn-to-mute و turn-to-snooze که در برخی دیگر مدل های این کلاس نیز به چشم می خورد موارد تازه ای نیز به این لیست اضافه شده اند که از جمله جالب ترین آنها ضربه زدن به کناره گوشی برای تعویض عکس در آلبوم و یا چرخاندن گوشی برای حرکت در قسمت های مختلف یک تصویر زوم شده است. حرکت کاراکتر به کاراکتر نشانگر چشمک زدن متن در منوی پیام ها یا سایر موارد متنی مشابه با ضربه زدن به کناره گوشی دیگر نکته مرتبط با این قسمت است.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

از بخش های نرم افزاری همیشگی اندروید که در ورژن های مختلف این سیستم عامل تغییرات اندکی کرده اند بگذریم به مهمترین نکته در رابطه با Optimus 2X و عامل اصلی برتری آن نسبت به رقبای پر شمارش یعنی پردازنده Nvidia Tegra 2 می رسیم. اما برای اینکه با قدرت این پردازنده و علت موفقیت آن در قبال رقبا بیشتر آشنا شویم باید اندکی به ساختار درونی این چیپ ست بپردازیم. بروی کاغذ در ساختار داخلی Tegra 2 که ظاهری همچون پردازنده های دسک تاپی دارد از پردازنده دو هسته ای بر پایه پلتفرم ARM Cortex-A9، یک مگابایت حافظه کش L2، پردزاشگر گرافیکی بسیار کم مصرف Geforce GPU و بلاخره پنج زیر پردازشگر (co-processors) وجود دارد که به پردازشگر اصلی در انجام وظیفه اصلی خود کمک می کنند این ساختار نه تنها Multitasking روان تری را اجرا می کند بلکه با توزیع مناسب عملیانت پردازشی میان هسته های مختلف و همچنین سایر چیپ ست های پردازشی موجود در این ساختار مصرف انرژی را نیز برخلاف پردازنده های تک هسته ای بسیار پائین تر می آورد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X
بدون آنکه به بحث فنی ساختار پردازنده در Tegra2 وارد شویم قدرت این پردازشگر را با تست های متفاوت صورت گرفته بروی آن نسبت به سایرین می سنجیم. اولین تست به Javascript و سرعت اجرا در Benchmark آن تعلق داشت (تصویر بالا) جائیکه این تست در Galaxy S با ۵٫۲ ثانیه به پایان می رسید در حالیکه این زمان در Tegra 2 به ۲٫۰ ثانیه کاهش یافته است و حتی با فعال بودن یکی از هسته ها نیز این زمان به ۳٫۵ ثانیه می رسد که بخوبی قدرت و سرعت این پردازنده را به نمایش می گذارد. سرعت بازگشائی صفحات اینترنت در حالتی که هر دو هسته این پردازنده فعال است ۳۰ درصد سریع تر از زمانی ست که تنها یکی از هسته ها فعال می باشد این موضوع به خوبی تاثر توزیع وظایف در این پردازنده را نشان می دهد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

اما برای بسیاری از کاربران اندروید سرعت بازگشائی صفحات اینترنت اهمیت چندانی در مقایسه با عملکرد پردازنده در حین اجرای بازی های مدرن امروزی نداشته باشد این بخش یعنی اجرای بدون نقص بازی های مدرن یکی دیگر از جنبه های نمایش قدرت پردازشگر Tegra 2 ست در اینجا و در تست بازی Quake همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود Frame rate بسیار بالاتری در مقایسه با بهترین های این بخش یعنی Galaxy S و Droid X مشاهده می شود که بلاخره پلتفرم اندروید را یه سطح بالاتری در مقابل رقیب همیشگی آن یعنی آیفون های اپل ارتفا می دهد. Nvidia پیش از این خبر ساخت بازی های جدید بر پایه موتورهای گرافیکی Unreal 3، iD Tech5 و Frostbite را داده است که با حضور آنها در بازار قدرت اصلی Tegra 2 در قسمت بازی نسبت به رقبا کاملا مشخص می شود.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

اما مهمترین سوالی که در برابر هر پردازشگر جدیدی قرار می گیرد میزان مصرف انرژی و تاثیر آن بروی عمر باتری ست نکته مهمی که بسیاری از پردازنده قدرتمند و در عین حال بسیار پر مصرف امروزی کاملا با آن دست به گریبان هستند. مصرف باتری در Tegra 2 اما برخلاف تصور اولیه در سطح بسیار ایده آلی قرار دارد ماجرا بدین قرار است که چون دو هسته پردازشی این پلتفرم می توانند بصورت همزمان کارهای مشابه ای را با هم انجام دهند پس نه تنها سرعت انجام کارهای پیچیده کاملا پائین می آید بلکه Clock rate یا فرکانس کاری پائین تری نیز برای اجرای دستورات مورد نیاز است. همچنین پردازنده می تواند تصمیم بگیرد که در برخی مواقع برای پائین آوردن مصرف انرژی یکی از هسته های پردازشی خود را خاموش کند که بدین ترتیب همانگونه که در چارت بالا به خوبی مشخص است مصرف انرژی در قیاس با مدل های مبتنی بر پلتفرم قدیمی تر ARM Cortex-A8 تا ۴۰ درصد پائین می آید که این خبری بسیار خوشحال کننده برای کاربران اندروید است که غالبا از عمر پائین باتری در گوشی های خود گلایه دارند به حساب می آید.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

تست های صورت گرفته بروی Optimus 2X از طریق Benchmark های معمول در این کلاس علیرغم حضور اندروید ۲٫۲ که تطابق چندانی با پردازش چند هسته ای ندارد اختلاف بسیار زیاد این مدل با رقبای سرشناس خود را به نمایش می گذارد جائیکه در تست Quadrant Advanced امتیاز Optimus 2X به رقم فوق العاده ۲۴۷۱ می رسد که تقریبا دو برابر نزدیک ترین تعقیب کننده خود یعنی Nexus One است. تست Qualcomm Neocore نیز رقم بی نظیر ۸۰٫۲FPS را ثبت کرده که بسیار بیشتر از Galaxy S با امتیار ۵۵٫۶FPS است ذکر این نکته ضروری ست که چیپ ست گرافیکی Galaxy S یکی از بهترین نمونه ها در میان تمامی مدل های اندرویدی به حساب می آید. گذشته از پردازنده در ساختار Optimus 2X از ۵۱۲ مگابایت حافظه RAM و ۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده که با کمک کارت حافظه Micro SD تا ۳۲ گیگابایت دیگر قابل ارتقا خواهد بود. این مشخصات در قیاس با رقیب اصلی این مدل یعنی Motorola Atirx که دارای ۱ گیگابایت RAM و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی با امکان ارتقا تا ۳۲ گیگابایت دیگر است مخصوصا در بحث RAM اندکی ضعیف به نظر می رسد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X
دفترچه تلفن گوشی از همان ساختار همیشگی اندروید یعنی مرتب سازی اسامی بر اساس حروف الفبا و حضور برچسب های الفبائی در ستون سمت راست صفحه نمایش استفاده می کند جائیکه علاوه برای یافتن یک نام مشخص علاوه بر امکان اسکرول در لیست می توان برچسب الفبائی ابتدای نام مورد نظر را لمس کرد تا به سرعت لیست اسامی دارای این نام به نمایش درآید. در کنار هر اسم یک تصویر کوچک پیش فرض که با تصویر حقیقی فرد و یا هر آیکون دیگر دلخواه کاربر قابل جایگرین کردن است دیده می شود که بازهم مثل همیشه لمس کردن این تصویر میانبرهائی برای تماس، فرستادن پیام، ایمیل و یا مشاهده پروفایل این کنتاکت در دسترس قرار می دهد. امکان استفاده از اطلاعات دوستان حاضر در شبکه های اجتماعی و انتقال و افزودن آنها به لیست کنتاکت ها از دیگر امکانات تکراری این دفترچه تلفن هستند. منوی Call Log نیز تغییر خاصی را به خود ندیده و مثل قبل با آیکون های گرافیکی مشخص نوع تماس های برقرار شده از بین سه گزینه تماس های وارده، تماس های گرفته شده و تماس های از دست رفته را به نمایش می گذارد. تماس های متعدد از یک کنتاکت در یک آیکون مجتمع می شود که تعداد این تماس ها با یک شماره در مقابل آن به نمایش در می آید

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

Optimus 2X در وظیفه اصلی خود یعنی برقراری تماس با صدای ارسالی و دریافتی مطلوب بسیار مناسب عمل می کند. Dialer گوشی به شماره گیری هوشمند مجهز است و علاوه بر گزینه های عددی موارد حروفی که با این اعداد امکان نوشتن آنها با صفحه کلید وجود دارد را نیز بلافاصله از دفترچه تلفن لیست می کند. در این حالت البته تنها یکی از نام های منطبق با شماره نشان داده می شود که با فشردن فلش رو به پائین این قسمت سایر موارد نیز دیده می شوند. تنها نکته منفی قابل اشاره در این قسمت بجز صدای نسبتا پائین اسپیکر برقراری تماس به صدای زنگ گوشی باز می گردد جائیکه بازهم قانون نانوشته نسبت معکوس صدای زنگ با قیمت دستگاه در مورد Optimus 2X هم کاملا صداق است. صدای خروجی از اسپیکر اصلی گوشی در سطح بسیار پائینی از لحاظ قدرت قرار دارد و از این لحاظ می توان آن را Galaxy S و iPhone 4.0 در یک رده قرار داد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

Optimus 2X از گالری استاندارد اندروید برای نمایش تصاویر و ویدئوها استفاده می کند این گالری سه بعدی که در تمامی دیگر مدل های این ورژن نیز به چشم می خورد بصورت اتوماتیک کل حافظه اصلی و جانبی دستگاه را برای محتوای مرتبط جستجو کرده و آنها را به فرم سه بعدی جذابی در قسمت های مختلف صفحه نمایش با نام فولدری که در آن قرار دارند جای می دهد این فرم سه بعدی زیبا با به راحتی قابل اسکرول بوده و با توجه به Preview های در نظر گرفته شده برای هر فولدر امکان یافتن تصاویر مورد نظر کاربر را به راحتی هرچه تمام تر بوجود می آورد. با گشودن هر فولدر، محتویات حاضر در آن به شیوه ماتریسی ۳×۴ به نمایش در می آیند که یا با Sweep دست بروی صفحه و با حرکت دادن زبانه موجود در زیر بخش پائینی به راحتی قابل Scroll کردن هستند. در این حالت و در بالاترین قسمت سمت راست صفحه نمایش دکمه کوچکی دیده می شود که امکان سوئیچ کردن تصاویر براساس زمان گرفته شدن آنها و یا نمایش ماتریسی معمول را فراهم می آورد. زوم در تصاویر نیز همچون همیشه علاوه بر زوم دو انگشتی Pinch-to-Zoom با ضربه تکی بروی صفحه نمایش و یا استفاده از میانبرهای ذره بین نیز قابل انجام است.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

پلیر موسیقی حاضر در Optimus 2X نیز پلیر استاندارد اندروید در مدل های گوناگون است که البته اندک تغییراتی نیز در آن به چشم می خورد. در این قسمت همچون همیشه علاوه بر نمایش کل Track ها در یک قسمت، دسته بندی های همیشگی این بخش همچون Albums و Artists به چشم می خورند و جستجو در میان آهنگ ها نیز هم از روی حروف الفبا و به طریقه معمول با سرچ کردن نام آهنگ صورت می پذیرد. صفحه Now Playing این پخش کننده موسیقی شامل یک قاب آلبوم بزرگ در مرکز و کنرلرهای اصلی آهنگ در پائین است که برای متوقف کردن و حرکت به تراک بعدی و قبلی بکار می روند البته بجز استفاده از این کنترلرها برای رفتن به آهنگ قبلی و بعدی می توان بطور مستقیم بروی قاب آلبوم (Album Art) به نمایش درآمده در مرکز تصویر با دست به سمت چپ و راست Sweep نمود. لمس کردن و نگاه داشتن دست بروی Album Art منوی جدیدی را برای جستجوی آهنگ ها از روی نام آهنگ، نام خواننده و عنوان آلبوم فراهم می آورد پس از انتخاب این مورد نوبت به محل جستجو می رسد که علاوه بر حافظه گوشی دو گزینه جستجوی اینترنتی و جستجو در Y**ou T**u*be نیز در این بخش در دسترس کاربران قرار دارد. اکولایزهای بهبود صدا از دیگر موارد قابل اشاره در این پلیر موسیقی هستند. با چرخاندن گوشی به حالت افقی فرم سه بعدی جذابی از Album Art های حاضر در Library به نمایش در می آیند که با لمس هرکدام لیست آهنگ های موجود در این آلبوم به نمایش در می آیند در پائین صفحه نمایش در این حالت یک نوار لغزنده الفبائی وجود دارد که با کمک آن می توان به سرعت آلبوم مورد نظر را از روی نام آن جستجو کرد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

پلیر پخش ویدئو در Optimus 2X ظاهر نسبتا ساده ای دارد در صفحه اول این قسمت لیست کاملی از تمامی ویدئوهای حاضر در گوشی به نمایش در می آید که همچون بخش موسیقی ستونی از برچسب های الفبائی را در سمت راست خود می بینید البته نگفته پیداست که امکان پخش مستقیم ویدئوها از درون گالری سه بعدی دستگاه که پیش از این به آن اشاره کردیم نیز طبیعتا وجود دارد. المان های حاضر در صفحه در هنگام پخش ویدئو شامل Progress bar با آیکون دارای حرکت به جلو در هنگام پخش، سه کنترلر همیشگی play/pause و رفتن به ویدئو قبلی و بعدی و بلاخره دو دکمه یکی برای تعیین شیوه نمایش تصویر (تمام صفحه و یا بریده شده) و دیگری برای فعال سازی Virtual Surround می شوند. فرمت های مورد پشتیبانی در پلیر پیش فرض دستگاه لیست بلند بالائی را تشکیل می دهند و علاوه بر قرمت های معمول ۳GP و WMV امکان پخش دو فرمت XviD و DivX با وضوح ۱۰۸۰p نیز وجود دارد البته این پلیر امکان پخش فرمت MP4 با وضوح ۱۰۸۰p را ندارد هرچند که وضوح ۷۲۰p را بخوبی پشتیبانی می کند. فرمت مشهور و با کیفیت MKV نیز توسط این پلیر پشتیانی نمی شود که نکته منفی مشهودی برای آن به حساب می آید البته طبیعتا با کمک پلیرهای قدرتمند جانبی می توان این فرمت ها را نیز به لیست فرمت های مورد پشتیبانی دستگاه افزود. امکان پخش زیر نویس توسط انی پلیر وجود دارد جائیکه امکان تغییر فونت و سایز نیز در نظرگرفته شده است اما در اینجا نیز محدودیت هائی وجود دارد که از آن جمله بجز عدم امکان آدرس دهی دستی فایل زیر نویس می توان به پشتیبانی نکردن دستگاه از زیر نویس های غیر لاتین و انگلیسی اشاره کرد که حتی در مورد زبان Spanish نیز دچار مشکل می شود. رادیوی FM دستگاه بجز ظاهر تغییر یافته خود نکته تازه ای را در بر ندارد و همچنان برای استفاده از آن می بایست هدست دستگاه را به آن متصل نمود که البته پس از آن می توان صدای رادیو را به اسپیکر اصلی دستگاه منتقل کرد.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

اما یکی از قابلیت های اصلی Optimus 2X همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم به دوربین ۸ مگاپیکسلی آن تعلق دارد که برخلاف سابقه نچندان درخشان ال جی در این قسمت حداقل بروی کاغذ یکی از قدرتمندترین نمونه ها در این کلاس به حساب می آید. ساختار منوئی دوربین از طراحی مناسب و قابل قبولی برخوردار است در ایجا و در ستون سمت راست به ترتیب از بالا به پائین اسلایدر سوئیچ میان عکاسی و فیلمبرداری، شاتر مجازی دوربین و آخرین عکس گرفته شده توسط آن قرار دارند و در ستون سمت چپ نیز کلیه تنظیمات دوربین دیده می شود. اطلاعات تنظیمات صورت پذیرفته در دستگاه همچون وضوح تصویر و حالت های پیش فرض عکاسی از جمله دیگر موارد قابل اشاره در این اینترفیس هستند که در بالای صفحه نمایش به چشم می خورند. از جمله امکانات حاضر در لیست مشخصات این دوربین می توان به قابلیت تشخیص چهره و لبخند، امکان Geo-tagging، قابلیت تاچ فوکوس، امکان تغییر عدد ISO، دسترسی به حالت های عکاسی پیشفرض و افکت های متعدد نوری و رنگی اشاره کرد. لرزش گیر دیجیتال دست، امکان عکاسی پانوراما، عکاسی به فرم Beauty shot و Art shot و قابلیت جدید out-focusing shot که هر چیز خارج از محدوده فوکوس را محو و اصطلاحا blur می کند نیز در این دوربین دیده می شوند. کیفیت تصاویر به ثبت رسیده توسط این دوربین در سطح بهترین های کلاس ۸ مگاپیکسلی قرار دارد جائیکه جزئیات مناسب و رنگ های طبیعی و زنده فراوانی در آنها به چشم می خورد البته در این میان مواردی همچون کنتراست نسبتا پائین و سطح بالاتر از حد متوسط نویز نیز دیده می شوند که با وجود آنها هنوز هم می توان تصاویر این دوربین را در سطح بسیار مناسبی طبقه بندی کرد. علاوه بر این نباید از یاد برد که Optimus 2X هنوز در مرحله پیش تولید قرار داشته و با توجه به اینکه دوربین معمولا آخرین سخت افزاری ست که در مرحله تولید بهینه سازی می شود می توان انتظار داشت که نسخه نهائی دستگاه اندک موارد منفی حاضر در این قسمت را نیز بهبود ببخشد. اما اگر دوربین ۸ مگاپیکسلی یکی از چندین جذابیت Optimus 2X است فیلمبرداری ۱۰۸۰p شاید دومین نکته مهم پس از پردازنده این گوشی باشد جائیکه برای اولین بار در تاریخ Camera Phone ها به این وضوح در فیلمبرداری دست یافته شده است امری که بدون شک مدیون پردازنده قدرتمند Tegra 2 است. اما اگر به دنیای واقعی باز گردیم شرایط اجرای این وضوح بالا در Optimus 2X به مانند اولین دوربین های ارائه شده با وضوح ۷۲۰p در سطح ایده آلی قرار ندارد. ویدئوهای گرفته شده در این وضوح همانطور که در مشخصات دستگاه نیز صریحا به آن اشاره شده با ۲۴ فریم در ثانیه برداشت شده اند که تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد چرا که تصویر با کیفیت سینمائی نیز با همین نرخ فریم گرفته می شوند اما مشکل از جائی شروع می شود که با بررسی دقیق با کمک نرم افزارهای جانبی معلوم می گردد که بسیاری از فریم ها در حقیقت نسخه کپی شده فریم قبلی هستند که این موضوع به روان بودن نتیجه کار لطفه فراوانی می زند این تکنیک مشکل ساز پیش از این بارها و بارها توسط خود شرکت ال جی مخصوصا در Camera Phone های ارزان قیمت این شرکت بکار گرفته شده است. دیگر مشکل قابل ذکر در این قسمت فشردگی بیش از اندازه اعمال شده به ویدئوهای گرفته شده است جائیکه میزان bitrate تصاویر گرفته شده به رقم نازل ۸Mbps کاهش یافته و جزئیات مورد انتظار حاضر در تصویر به سطح پائینی نزول پیدا می کند. داستان در مورد وضوح ۷۲۰p دوربین Optimus 2X نیز تقریبا به همین شیوه ادامه پیدا می کند جائیکه از روی مشخصات نرخ ثبت تصاویر ۳۰fps عنوان شده که عملا این رقم حوالی ۲۵ فریم باقی می ماند که البته با این رقم نیز هنوز تصاویر بدون اشکالی را از نظر نرخ بازسازی تصویر مشاهده می کنیم. در کل فیلمبرداری این دوریبن در حالت ۷۲۰p از کیفیت و روانی بالاتری نسبت به ۱۰۸۰p برخوردار است و به احتمال قوی بسیاری از کاربران آن را به وضوح بالاتر ۱۰۸۰p ترجیح خواهند داد.

گزینه های ارتباطی Optimus 2X در سطح بسیار پیشرفته ای قرار دارند جائیکه چهار فرکانس GSM و دو فرکانس اصلی HSDPA برای برقراری تماس و GPRS و EDGE در کنار ۳G تا سرعت ۱۰٫۲Mbps گزینه های تحت شبکه آن را تشکیل می دهند. ارتباط Wi-Fi این گوشی با استاندارد ۸۰۲٫۱۱b/g/n برقرار می شود و امکان DLNA با نرم افزار SmartShare نیز برای آن در نظر گرفته شده است. بلوتوث گوشی نسخه ۲٫۱ است و اتصالات سیمی آن نیز با پورت Micro USB برقرار می شود. امکان USB Tethering و تبدیل اتصال وای فای یه یک Hospot قابل جستجو از دیگر موارد حاضر در بخش ارتباطی این مدل هستند. خروجی HDMI حاضر در دستگاه امکان انتقال محتوای تصویری با وضوح ۱۰۸۰p را فراهم می آورد که از این لحاظ نیز با اولین گوشی موبایل با این قابلیت روبرو هستیم.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

گیرنده GPS حاضر در Optimus 2X طبق معمول در بخش نرم افزاری با Googla Maps همراه شده است نسخه پنجم این نرم افزار که از سرعت بالاتری برخوردار بوده و از نماهای سه بعدی نیز پشتیبانی می کند بصورت پیش فرض در این مدل دیده می شود.

www.mobile.patoghu.com | بررسی تخصصی LG Optimus 2X

LG Optimus 2X اسمارت فون متفاوتی ست که آغاز دوره جدیدی برای سازنده آن به حساب می آید این گوشی متفاوت علیرغم فراز و فرود های متعددی که در ساختار سخت افزاری و نرم افزاری آن به چشم می خورد بدون شک در آینده یکی از معتبرترین نمونه ها و مبنائی برای قیاس قدرت سایر اسمارت فون های این کلاس به حساب خواهد آمد. ال جی قرار است این گوشی زیبا را تا پایان ماه فوریه یعنی حداکثر تا یک هفته دیگر با قیمتی همچنان نامشخص به بازار عرضه کند.

Admin بازدید : 171 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

 

محصولی از کمپانی Mozilla مرورگری امن، مطرح، قدرتمند و با امکانات فراوان و سرعت بالاست. این مرورگر محبوب را به خاطر کیفیت و کارایی بالایش هم ردیف سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera و شاید بهتر از آنها در بعضی امکانات نسبت به شده است.

بعضی از امکانات این مرورگر قدرتمند عبارتند از:
توانایی باز نمودن تمامی پنجره ها به صورت Tabbed Browsing تحت یک پنجره ی Firefox و توانایی جلوگیری از باز شدن پنجره های تبلیغاتی مزاحم به صورت Pop-up از جمله ویژگی های این مرورگر می باشد. امنیت بالا و جلوگیری از ورود Spyware ها و جاسوس ها به سیستم شما ویژگی برتر این نرم افزار است. مجهر به موتور قدرتمند جستجوی درونی می باشد و همچنین از سرعت بالا در دانلود فایل ها از اینترنت سود می برد، می تواند فایل های دانلود شده رو دسته بندی نموده و خودش در پوشه ای خاص ذخیره نماید! محیط زیبا همراه با امکانات فراوان از قبیل تغییر در شکل ظاهر و اضافه یا حذف نمودن Toolbar ها کار با فونت های مختلف و درشت و ریز کردن صفحه همچنین مجهز بودن به Theme های گوناگون بر زیبایی و توانایی این مرورگر افزوده است. Firefox با تمامی نسخه های ویندوز سازگار است.

 

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 278
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 334
  • بازدید سال : 4,446
  • بازدید کلی : 171,721